دیدار رحمان با سران کشورهای ایران، افغانستان و پاکستان
نوشته شده توسط : lsdf
امامعلی رحمان، رئیس جمهوری تاجیکستان با محمود احمدی نژاد

محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران ظهر شنبه 24 مارس وارد دوشنبه شد

بعد از ظهر شنبه 24 مارس محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران در رأس یک هیات دولت این کشور وارد شهر دوشنبه شد.

در جریان دیدار امامعلی رحمان، رئیس جمهوری تاجیکستان با محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران بعد از ظهر شنبه 24 مارس در دوشنبه، به گسترش همکاری های جانبها در بخش های انرژی، راه و ترابری و اجرای طرح های بزرگ بنیاد نیروگاههای آبی و تونل و راههای ارتباطی تأکید شده است.

در جریان دیدار رئیس جمهوری ایران از تاجیکستان، در محله "گلستان" شهر دوشنبه، در محوطه کارخانه سابق "تاجیک اتلس" زیر صدای دف و کرنی و با خواندن پاره‌ای از آیات قرآن مجتمَع فرهنگی ایران با نام “خانه ایران” افتتاح شد.

این مرکز با مساعدت سفارت ایران در تاجیکستان بنیاد شده و در مراسم افتتاح آن برنامه موسیقی و رقص سنتی ایران و نمایشگاه صنایع دستی، هنرهای سنتی و لباسهای ایرانی برگزار شد.

عصر شنبه 24 مارس همچنین حامد کرزی و آصف علی‌ زرداری، رؤسای جمهوری افغانستان و پاکستان، وارد دوشنبه شده و با امامعلی رحمان، رئیس جمهوری تاجیکستان، دیدار و گفتگو کردند.

آقای رحمان در ملاقات با حامد کرزی از فعال شدن خط 220 کیلواتی انتقال نیروی برق از نیروگاه سنگ‌توده در جنوب تاجیکستان به ولایات کندوز و بغلان، در شمال افغانستان خبر داده و گفته است که در نظر است در سال جاری از طریق این خط به افغانستان به مقدار 700 مگاوات نیروی برق صادر شود.

رئیس جمهوری تاجیکستان گفته است که کشورش می‌تواند در بنیاد نیروگاههای آبی در افغانستان شرکت فعال داشته باشد. حالا شرکتهای تاجیکستان در احداث نیروگاههای آبی در ولایات "نیمروز" و "فاریاب" افغانستان شرکت می کنند.

عصر روز 24 مارس امامعلی رحمان و آصف علی‌ زرداری، رؤسای جمهوری تاجیکستان و پاکستان، در مراسم افتتاح شعبه ای از بانک ملی پاکستان در شهر دوشنبه شرکت کردند.

گفته می‌شود سرمایه اولیه این بانک در تاجیکستان 50 میلیون سامانی (بیش از 10 میلیون دلار) بوده و این مبلغ برای رشد تجارت خصوصی، جاری کردن انواع مدرن خدمت رسانی بانکی صرف خواهد شد.

فردا رؤسای جمهوری ایران، افغانستان و پاکستان در کنفراس بین المللی نوروز در "کاخ سامان" شهر دوشنبه و مراسم نوروزی در نوروزگاه این شهر شرکت خواهند کرد.

همچنین، قرار است سران چهار کشور در ملاقاتهای سه‌گانه (تاجیکستان، افغانستان و ایران) و چهارگانه (تاجیکستان، ایران، افغانستان و پاکستان) حضور یابند.





:: برچسب‌ها: لا , سبز ,
:: بازدید از این مطلب : 392
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: