احمدی نژاد در محل جشن مردمی نوروز در تاجیكستان حضور یافت
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش خبرنگار ایرنا، داشتن نوروزگاه (محل برگزاری جشن نوروز) یكی از سنتهای مردم كشورهای آسیای میانه است كه در كتب تاریخی ذكر شده است.

پس از پذیرش نوروز به عنوان جشن جهانی از سوی سازمان علمی؛ فرهنگی ملل متحد (یونسكو) و برگزاری آن از طرف این سازمان، 'امامعلی رحمان' كه برای خود و حكومتش در رسیدن به این امر سهمی زیادی قائل است، دستور داد كه در هر شهر و روستای تاجیكستان 'نوروزگاه‌' ساخته و آیین نوروز در این اماكن برگزار شود.

'محمود احمدی نژاد' با حضور در نوروزگاه دوشنبه پایتخت تاجیكستان از نمایشگاه تشكیل شده در این منطقه بازدید كرد و از نزدیك با دستاوردهای سنتی مردم تاجیك آشنا شد.

علاوه بر رئیس جمهوری ایران، رئیسان جمهوری افغانستان، پاكستان و تاجیكستان از این نمایشگاه بازدید كردند و در نوروزگاه حضور یافتند.

مردم تاجیكستان با وجود بارانی بودن هوا در طول مسیر كاخ سامان تا نوروزگاه در حاشیه خیابان های شهر با شاخه های گل از رئیس جمهوری ایران استقبال كردند.

در مراسم امسال نوروز در 'نوروزگاه' دوشنبه (باشگاه اسب‌ سواری پیشین)، دهها هزار دانش‌آموز، دانشجو و هنرمند اعم از خواننده و نوازنده برای اجرای مراسم مختلف حضور یافته اند.

آساق**1983**1558**1392





:: برچسب‌ها: تایلند , چشم انداز , ظروف چینی ,
:: بازدید از این مطلب : 498
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: