قیمت 60 درصد بلیت های قطارهای مسافری مسیرهای كشور واقعی نیست
نوشته شده توسط : lsdf

'ناصر بختیاری' روز سه شنبه در گفت و گویی اختصاصی با ایرنا با تاكید بر واقعی شدن قیمت بلیت قطارهای مسافری در كشور افزود: هم اینك برخی از مسیرها قیمت بلیت با قیمت های واقعی بسیار فاصله دارد و عملا بسیار ناچیز محسوب می شوند.

وی گفت: باید حداقل به نقطه سر به سری درآمد و هزینه برسیم و قیمت بلیت با نرخ های واقعی نزدیك شود.

بختیاری اظهار داشت: در این میان دولت می تواند بخشی از هزینه ها را در قالب یارانه های هدفمند مستقیم جبران كند, یا خود مردم این بها را بپردازند و یا آنكه با قیمت های موجود برخی از این قطارها عملا از سیستم خارج شده و غیر فعال شوند.

وی ادامه داد: در بخش قطارهای حومه ای كه 20 درصد قطارهای ناوگان ریلی كشور را شامل می شود تقریبا قیمت بلیت تمام مسیرها بسیار ناچیز است.

بختیاری افزود: در این میان قیمت بلیت 40 درصد دیگر از قطارها هم با همین معضل مواجه است و به قیمت تمام شده نزدیك نشده است.

وی ادامه داد: این وضعیت تا قبل از ترمیم قیمت بلیت ها طی دو ماه گذشته بسیار نامطلوب بود.

به گفته وی هزینه بلیت قطار مسیر تهران - ساری پیش از اجرای این طرح 17 هزار ریال بود كه الان به 30 هزار ریال رسیده اما همچنان ناعادلانه است.

وی اظهار داشت: قیمت بلیت قطار تهران -ورامین هم دو هزار و 500 ریال است و بسیاری از این مسیرها شرایط مشابه دارند كه قیمتی منطقی نیست.

بختیاری با اشاره به مساعدت دولت خواستار مساعدت بیشتر آن در بحث واقعی شدن قیمت بلیت قطار شد و ابراز امیدواری كرد كه به زودی این امر هم اصلاح و سامان یابد.

2713/659/320





:: برچسب‌ها: عکس ها , خانه ,
:: بازدید از این مطلب : 375
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: