آیت الله قره باغی نماینده آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری دار فانی را وداع گفت
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله قره باغی كه از سال 1378 نمایندگی مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری را برعهده داشت صبح امروز در شهرستان قم به رحمت ایزدی پیوست.

پیكر مرحوم آیت الله قره باغی بعد از انتقال به ارومیه روز چهارشنبه فردا در باغ رضوان این شهرستان به خاك سپرده می شود.

مرحوم قره باغی در سال 1315 در روستای قره باغ ارومیه به دنیا آمد و تحصیلات اولیه خود را در این روستا آغاز كرد و همزمان در همان روستا در درس طلبگی نیز حاضر شد.

وی دروس مختلف طلبگی را در سال های بعد در تبریز و حوزه علمیه قم نزد فقهایی چون مرحوم آیت اللّه العظمي حاج سیّدحسین طباطبائي بروجردي، آیة اللّه العظمي بروجردي، مرحوم علامه طباطبایی، مرحوم آیة اللّه سیّد محمد یزدي معروف به داماد و آیت اللّه العظمي روح اللّه خمیني (ره) و دیگر استادان حوزه فرا گرفت.

عمده فعالیت هاي علمي ایشان بعد از برگشتن به ارومیّه نوشتن كتاب شریف انوارالفقاهه، حاشیه بر العروة الوثقي و تنظیم تقریرات بحث حضرت امام خمیني (ره) است.

آیت الله قره باغی در ارومیه نسبت به تأسیس بیمارستان 232 تختخوابي سیّدالشّهدا (ع) نیز اقدام كرده است كه در حال حاضر خدمات مختلف پزشكی در این بیمارستان ارائه می شود.

این بیمارستان خیریّه با همیاري مردم و با زیربناي 7500 متر مربع در شش طبقه احداث شده است.

آیت الله قره باغی در سال 1359 شمسي از سوي مردم ارومیّه به نمایندگي مجلس شوراي اسلامي نیز انتخاب شد كه در آن مجلس در طرح عدم كفایت بنی صدر برای ریاست جمهوری تلاش زیادی كرد.

581/330





:: برچسب‌ها: کنسرت ,
:: بازدید از این مطلب : 396
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: