رحیمی بر لزوم گسترش مناسبات دوجانبه و بین المللی میان ایران و تركیه تاكید كرد
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، 'محمدرضا رحیمی' بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) در دیدار 'رجب طیب اردوغان' نخست وزیر تركیه با اشاره به روابط مستحكم و برادرانه دو كشور اظهار داشت: تركیه از جایگاه ویژه‌ای در میان مردم و مسوولین جمهوری اسلامی ایران برخوردار است كه این موضوع ایجاب می كند روابط میان دو كشور به طور روزافزون گسترش پیدا كند.

وی در ادامه با تاكید بر لزوم گسترش روابط فی مابین به معنای واقعی و در تمامی زمینه ها میان تهران - آنكارا، گفت: دو كشور باید تلاش كنند موانع موجود در مسیر ارتقاء‌ سطح روابط برداشته و با هماهنگی یكدیگر برای تحقق هدف گذاری صورت گرفته در مبادلات تجاری تلاش كنند.

رحیمی ضرورت بسترسازی برای رسیدن سطح مبادلات دو كشور به 30 میلیارد دلار را مورد تاكید قرار داد و افزود: در حال حاضر شرایط بسیار مناسبی برای ارتقاء سطح مناسبات و گسترش مبادلات اقتصادی و تجاری در دو كشور وجود دارد و باید از تمام ظرفیت ها در این مسیر بهرگیری كنیم.

رجب طیب اردوغان نیز در این دیدار دوجانبه با تبریك برگزاری موفقیت آمیز انتخابات مجلس شورای اسلامی در ایران خواستار گسترش سطح همكاری های ایران و تركیه در تمامی بخش‌ها شد و بر ضرورت ارتقا سطح مناسبات دوجانبه و بین المللی میان دو كشورتاكید كرد.

نخست وزیر تركیه افزود: دو كشور باید تلاش كنند گسترش حجم مبادلات اقتصادی و تجاری فراتر از گفتگوها و در عمل اتفاق بیفتد.

سیام** 9129 1418





:: برچسب‌ها: عروسی , توکیو , روش ,
:: بازدید از این مطلب : 389
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: