هجوم رانندگان انگلیسی به جایگاه های عرضه بنزین و گازوییل
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش ایرنا، هجوم مردم به جایگاه های فروش سوخت باعث شده است كه برخی از این جایگاه ها به دلیل تمام شدن ذخایرشان تعطیل شوند در حالی كه هنوز خبری از اعتصاب هم نیست.

بر اساس گزارش منابع خبری در انگلیس میزان فروش بنزین در روز چهارشنبه به میزان 81 درصد و میزان فروش گازوییل به میزان 46 درصد افزایش یافت و باعث شد كه شركت های توزیع سوخت از میزان تقاضا عقب بمانند.

به دنبال افزایش نگرانی ها از اعتصاب احتمالی رانندگان تانكرهای توزیع سوخت در انگلیس، كمیته وضعیت های اضطراری دولت این كشور این موضوع را بررسی كرد.

در جلسه كمیته وضعیت های اضطراری كابینه انگلیس موسوم به 'كبرا' كه به ریاست دیوید كامرون نخست وزیر تشكیل شد عواقب اعتصاب احتمالی رانندگان تانكر و طرح های احتیاطی دولت برای مقابله با این اعتصاب بررسی شد.

مقامات دولت انگلیس روز گذشته از مردم خواسته بودند كه در اقدامی احتیاطی باك خودروهای خود را پركنند و حتی در صورت امكان چند گالن اضافی نیز در منازل خود ذخیره نمایند.

این اظهارات مقامات دولتی باعث نگرانی و اضطراب بیشتر مردم شد و هجوم آنها را به سوی جایگاه های فروش سوخت تشدید كرد.

بسیاری از كارشناسان، مقامات دولتی را به دامن زدن به بحران سوخت متهم كرده اند و سازمان آتش نشانی نیز ذخیره كردن بنزین در منازل را اقدامی خطرناك توصیف كرده اند. این انتقادات باعث شد كه دولت ضمن عذرخواهی از مردم برای آرام كردن فضا تلاش كند.

در همین حال 'اد میلیبند' رهبر حزب كارگر، مهمترین حزب مخالف دولت، امروز دولت را به بی مسئولیتی و فضاسازی مصنوعی برای بهره برداری حزبی از اعتصاب احتمالی رانندگان تانكر متهم كرد و گفت: دولت به جای دامن زدن به بحران باید طرفین دعوا را به مذاكره سازنده دعوت كند.

به گفته آقای میلیبند، دولت برای اینكه فشار بر اتحادیه های صنفی را افزایش دهد با موضع گیری های نسنجیده خود باعث نگرانی مردم در آستانه تعطیلات عید پاك - ایستر- شد، بدون اینكه به عواقب این كار خود بیندیشد.

از سوی دیگر رسانه های انگلیس از افزایش فروش انواع گالن های ذخیره سوخت در فروشگاه ها و همچنین افزایش قیمت سوخت در اكثر مناطق این كشور خبر داده اند.

دولت انگلیس همچنین در یك اقدام احتیاطی از روز گذشته آموزش تعدادی از رانندگان ارتش را آغاز كرده است تا در صورت نیاز از آنان برای جا به جایی و توزیع سوخت استفاده كند. برخی گزارش ها نیز از تلاش دستگاه های دولتی برای استفاده از رانندگان خارجی برای توزیع سوخت حكایت دارد.

نتایج رای گیری از رانندگان تانكرهای توزیع سوخت در انگلیس دوشنبه شب اعلام شد كه بر اساس آن اكثریت رانندگان به برگزاری اعتصاب در اعتراض به شرایط بد كاری رای مثبت داده اند.

اتحادیه صنفی 'یونایت' كه بیش از 90 درصد رانندگان تانكرهای توزیع سوخت در انگلیس را نمایندگی می كند، اعلام كرد كه حدود 69 درصد از رانندگان شركت كننده در رای گیری از برگزاری اعتصاب عمومی حمایت كرده اند.

دولت انگلیس از برگزاری احتمالی اعتصاب توسط رانندگان تانكرها بویژه در ایام تعطیلات عیدپاك(ایستر) ابراز نگرانی كرده ولی در عین حال تاكید نموده است كه طرح های احتیاطی لازم را برای كم كردن از اثرات منفی اعتصاب آماده كرده است.

'فرانسیس موآد' وزیر امور كابینه در دولت انگلیس گفت: اعتصاب رانندگان تانكرها می تواند باعث ایجاد اختلال در انتقال سوخت به پمپ بنزین ها، فرودگاه ها، كارخانجات و گاراژها شود.

وی افزود: زندگی مردم عادی نباید از منازعه موجود میان شركت های نفتی و رانندگان تانكرها آسیب ببیند.

اتحادیه صنفی 'یونایت' نیز متقابلا از دولت خواسته است به شركت های بزرگ نفتی كه به خاطر سود بیشتر هر روز شرایط سخت تری را به كارگران خود تحمیل می كنند، فشار بیاورد تا به مشكلات صنفی رانندگان تانكرها رسیدگی كند.

'لن مك كلاسكی' دبیركل 'یونایت' گفت: شركت های نفتی تحت عنوان صرفه جویی از هزینه های خود می كاهند و همین موضوع امنیت رانندگان را به خطر می اندازد.

اتحادیه یونایت برای برگزاری اعتصاب از رانندگان مشغول به كار در هفت شركت بزرگ توزیع سوخت نظرخواهی كرده بود كه كاركنان پنج شركت از مجموع هفت شركت از اعتصاب حمایت كردند.

هنوز تاریخی برای برگزاری اعتصاب اعلام نشده است ولی برخی گزارش ها حكایت از این دارد كه در صورت عدم حل اختلافات، احتمال دارد كه رانندگان تانكرها طی 10 روز آینده دست از كار بكشند.

اتحادیه صنفی 'یونایت' دو هزار راننده تانكر را نمایندگی می كند و این راننده ها 90 درصد سوخت مورد نیاز را در سراسر انگلیس توزیع می كنند.

مقامات دولتی می گویند: ما درس های لازم را از اعتصاب رانندگان و كاركنان بخش توزیع سوخت در سال 2000 میلادی آموخته ایم و به همین دلیل همه تلاش خود را به كار خواهیم گرفت تا اعتصاب بعدی حداقل اثرات منفی را داشته باشد.

در جریان اعتصاب سال 2000 میلادی به دلیل متوقف شدن نقل و انتقال سوخت، تقریبا سراسر انگلیس تحت تاثیر قرار گرفت و مردم این كشور برای تهیه سوخت با مشكلات گسترده ای مواجه شدند.

از سوی دیگر مذاكرات نمایندگان شركت های نفتی با رهبران اتحادیه صنفی یونایت و نمایندگان رانندگان تانكر كه قرار بود این هفته انجام شود تا روز دوشنبه آینده به تاخیر افتاده است.

اروپام**345





:: برچسب‌ها: فیلم , نیویورک شهرستان ,
:: بازدید از این مطلب : 339
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 11 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: