ارسال کمک به مسافران درمانده در گردنه شهرستان
نوشته شده توسط : lsdf
گردنه شهرستان

بیش از ۲۰۰ مسافر در گردنه شهرستان در محاصره قرار گرفته‌اند

کمیته امور اضطراری تاچیکستان می‌گوید که بر اثر ریزش بهمن یا ترمه در مسیر دوشنبه-خجند در گردنه شهرستان، ۲۰۰ نفر در محاصره مانده‌اند.

به گفته عارف ناظم‌اف، سخنگوی این کمیته، حرکت وسایل حمل و نقل در این راه کاملاً متوقف شده و در فاصله ۶۴ کیلومتری این شاهراه دیدبانگاهی تأسیس شده است.

گفته می‌شود، در این دیدبانگاه، حدود ۱۰ نفر از متخصصان، از جمله کوهنوردان و پزشکان، برای کمک به آسیب‌دیدگان فعالیت می‌کنند.

صبح روز سه‌شنبه،‌ کمیته امور اضطراری برای مسافران درمانده در راه، مواد ضروری، از جمله نان، روغن، گوشت و شکر فرستاده است.

حالا در شاهراه دوشنبه-خجند، ۱۳ خودرو و ۷۰ ماشین باربر در محاصره برف و ترمه قرار گرفته‌اند.

مسئولان وزارت راه و ترابری تاجیکستان نیز می‌گویند که ۱۲ ماشین این وزارت و شرکت "IRS" مشغول برف تازه‌کنی (پاک کردن راه از برف) در شاهراه دوشنبه-خجند می‌باشند.

پیشتر، کمیته امور اضطراری و مرکز هواشناسی تاجیکستان ساکنان را از خطر ریزش برف و بهمن هشدار داده بودند. آن‌ها از مردم خواسته بودند که تا روز ۲۳ فوریه از سفر در شاهراه‌های دوشنبه-خجند، دوشنبه-خاروغ و منطقه رشت خودداری ورزند.

بنا به اطلاع آن‌ها، در این روزها ریزش برف زیاد در نظر است و خطر ریزش ترمه می‌تواند حرکت وسایل حمل و نقل در این راه‌ها را با مشکل روبرو نماید.

با این حال، در پی ریزش بهمن یا ترمه در راه‌های کشور، تا کنون هیچ گونه تلفات جانی ثبت نشده است. اما معاون وزیر راه و ترابری تاجیکستان گفته است که بیشتر ساکنان قواعد حرکت در راه‌های بلندکوه را رعایت نمی‌کنند.

وی افزوده است که برخی از ساکنان با ماشین‌های سبکرو (سواری) به راه برآمده‌اند که حرکت آن‌ها در بلندکوه‌ها و آن هم در فصل زمستان خطراتی به همراه دارد.

مسئولان کمیته امور اضطراری تاجیکستان می‌گویند که در حال حاضر شاهراه دوشنبه-خجند بسته است و ماشین‌ها در قسمت این راه در گردنه شهرستان حرکت نمی‌کنند.





:: برچسب‌ها: سیاه و سفید , گل ,
:: بازدید از این مطلب : 583
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: