یوم‌الله 12 فروردین، روز محقق شدن وعده الهی
نوشته شده توسط : lsdf

دوازده فروردین ماه، سالروز استقرار نظام جمهوری اسلامی و روز تجلی مشاركت مردم در تعیین سرنوشت خود بود؛ در این روز یكی‌از عظیم‌ترین رخدادهای تاریخ انقلاب اسلامی ملت ایران به‌ ثبت رسید و مردم نقش محوری و كلیدی را در استقرار نظام اسلامی ایفا كردند.

یوم‌الله 12 فروردین، روز محقق شدن شعار 'استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی' و بیانگر این واقعیت است كه ‌مردم ایران ملتی آزادی خواه بوده و هرگز اجازه دخالت در تعیین سرنوشت خود را به بیگانگان نمی‌دهند.

'محمد‌جواد آرین‌منش'، نایب رییس كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به خبرنگار ایرنا می گوید: 12 فروردین نمادی از مردم‌سالاری دینی و ارائه نوع جدیدی از حكومت سیاسی مبتنی بر جمهوریت و اسلامیت بود.

وی می افزاید: روند حركت و پیشرفت نظام جمهوری اسلامی طی 33 سال گذشته در مقایسه با سایر حكومت‌های دنیا نشان دهنده موفقیت آمیز بودن آن است، به گونه‌ای كه بسیاری از نظام‌های ماركسیستی در طی این مدت فروپاشیدند و نظام‌های سرمایه‌داری نیز در حال فروپاشی هستند.

نایب رییس كمیسیون فرهنگی مجلس نظام جمهوری اسلامی را الگوی بسیار مناسبی برای كشورهایی كه بیداری اسلامی در آنها رخ داده دانست و خاطر نشان كرد: استقبال افكار عمومی دنیا از حكومت جمهوری اسلامی ایران به عنوان یك الگوی موفق نشان دهنده فراتر رفتن پیام مكتب امام خمینی (ره) از مرزهای كشور است.

وی با بیان اینكه هم اكنون كشورهای اسلامی الگویی موفق‌تر از جمهوری اسلامی فراروی خود ندارند اضافه كرد: تنها نقیصه‌ای كه آنان دارند نبود نظریه ولایت مطلقه فقیه است و باید تلاش كنند كه این خلاء را با بومی‌سازی از بین ببرند.

آرین‌منش با اشاره به اینكه جویندگان حقیقت در دنیا حكومت جمهوری اسلامی را نوعی از حكومتداری موفق و مطلوب می‌دانند اظهار داشت: خوشبختانه شاهد حضور نسل‌های جوان كشور در مناسبت‌های مختلف همچون انتخابات و راه پیمایی‌های مختلف در كشور هستیم كه نشاندهنده انتقال پیام انقلاب به آنان و ادامه داشتن این راه و مكتب امام است.

همچنین 'اسماعیل كوثری'،عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد 12 فروردین به خبرنگار ایرنا می گوید: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و برگزاری رفراندوم مردمی در دوازدهم فروردین ماه‘ حضرت امام خمینی (ره) رهبری كشتی جمهوری اسلامی را در وضعیت بسیار سخت و دشواری همچون جنگ تحمیلی بر عهده گرفتند كه به بهترین نحو ممكن آنرا هدایت كردند.

وی افزود: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نیز با همان هدف، مسیر و آرمان‌های مشخص شده توسط بنیانگذار انقلاب اسلامی، حكومت مبتنی بر اسلامیت و جمهوریت را به شیواترین و مطلوب‌ترین شكل ممكن هدایت و رهبری كرده‌اند.

وی با اشاره به تلاش امام خمینی (ره) برای بسیج عمومی جهان اسلام ادامه داد:همان گونه كه بنیانگذار انقلاب اسلامی پیش‌بینی كرده بودند حكومت ماركسیستی فروپاشید و بطور یقین در آینده نزدیك نیز شاهد فروپاشی نظام سرمایه‌داری خواهیم بود.

كوثری می افزاید: هدف اصلی امام خمینی (ره) رسیدن به تمدن اسلامی بود كه خوشبختانه هم اكنون این مسیر با زمامداری رهبر معظم انقلاب در حال طی شدن است.

وی در مورد عملكرد مسوولان در شناساندن 12 فروردین به نسل جوان كشور می افزاید: مرحله اول‘ آشنا كردن جوانان به صورت تئویك است‘ اما بخش مهم تر‘ عملی كردن این نظریه‌ است.

كوثری تصریح كرد: هم اكنون شاهد خصومت دشمنان و كینه ورزی آنان علیه نظریه پردازی های حضرت امام هستیم كه خوشبختانه تاكنون با هدایت رهبر انقلاب‘ تیر آنها به سنگ خورده است.

این عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینكه نتوانسته‌ایم آنگونه كه شایسته است جوانان را با فلسفه یوم الله 12 فروردین آشنا كنیم، خاطرنشان كرد: باید حوزه‌های علمیه ،دانشگاه‌ها و مجلس بیش از گذشته به تبیین ابعاد مختلف 12 فروردین برای نسل جوان بپردازد.

گزارمیز**9187**2022**





:: برچسب‌ها: تورنتو ,
:: بازدید از این مطلب : 378
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 12 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: