وزش باد تند اردبیل را فرا گرفت
نوشته شده توسط : lsdf

وزش باد تند در اردبیل كه بیشینه سرعت آن گاهی و به شكل لحظه ای از 90 كیلومتر در ساعت فراتر می رود سبب شكسته شدن شاخه های تعدادی از درختان و آنتن های تلویزیون شده و بعضی از تابلوهای سطح شهر را از جا كنده است.

هر چند كه در قسمتهایی از زمینهای منطقه اردبیل پس از سپری شدن بیش از دو هفته از ریزش سنگین برف روزهای پایانی پارسال هنوز نیز توده هایی از برف متراكم به چشم می خورند و سطح زمینها خیس و نمناك هستند ولی شدت وزش باد امروز سبب به راه افتادن موجی از گرد و خاك در فضای شهر شده و به همین لحاظ تردد رهگذران پیاده به ویژه در گذرگاههای حاشیه شهر را دچار مشكل كرده است.

ایستگاه مركزی هواشناسی اردبیل دمای فعلی هوا در اردبیل را هشت درجه سلسیوس (سانتی گراد) بالای صفر و میزان حداكثر رطوبت هوا را 89 درصد ثبت كرده است.

كارشناسان هواشناسی اردبیل آسمان منطقه را در 24 ساعت آینده صاف گاهی با افزایش ابر و وقوع بارشهای رگباری پراكنده و وزش شدید باد در قسمت مركزی این استان پیش بیینی كرده اند.

این باد گرم كه در اصطلاح محلی منطقه اردبیل به 'گرمیج ' موسوم است اغلب در نیمه دوم سال می وزد و فراوانی آن در اسفند ماه می باشد ولی امسال با توجه به طولانی شدن فصل سرما در منطقه ، ساكنان اردبیل شاهد وقوع باد گرم در فروردین ماه هستند.

باد گرمیج هنگامی در منطقه اردبیل وزیدن می گیرد كه روی كرانه های جنوبی دریای خزر و استان اردبیل جریان كم فشار سطح زمین حاكم می باشد .

اردبیل از شهرستانهای بسیار سردسیر ایران می باشد كه به لحاظ قرار گرفتن در مسیر جریانها و سامانه های گوناگون از شرایط هوایی و اقلیمی بسیار متغیر و متفاوتی در مقایسه با سایر نقاط كشورمان برخوردار است و ریزش سنگین برف و رسیدن دمای هوا به منفی چندین درجه در بعضی از سالها تا پایان اردیبهشت ماه در منطقه سابقه دارد.

592/587





:: برچسب‌ها: هنر , فیلم ,
:: بازدید از این مطلب : 374
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 12 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: