مقام سوری: موفقیت ماموریت عنان به نفع سوریه است
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش روز شنبه ایرنا، 'جهاد مقدسی' در اظهارات تلویزیونی كه در خبرگزاری سوریه (سانا) منتشر شد، افزود: ایجاد زمینه از سوی دمشق برای موفقیت ماموریت عنان از باب تقویت مواضع همپیمانان بین المللي سوریه است.

وی با تاكید بر این كه، دمشق از واقعیت ها هیچ ترس و هراسي ندارد و نظام سیاسی سوریه از مواضع خود مطمئن است، خاطر نشان كرد: دمشق اكنون در حال جنگ دیپلماتیك با جهان غرب است كه دشمن این كشور می باشد.

این مقام سوریه تاكید كرد: نوع برخورد دمشق با ماموریت عنان نیز بر اساس حفظ حاكمیت ملي، عدم لطمه خوردن به ثبات و امنیت سوریه و در راستا و چارچوب منطقي صورت می گیرد.

در روزهای اخیر اخباری در ارتباط با پذیرفتن پیشنهادهای عنان از سوی سوریه در رسانه های غیرسوری منتشر شده و اظهارات اخیر اولین موضع گیری دمشق در این ارتباط است.

به نظر می رسد كه با توجه به این موضوع دمشق تلاش دارد تا افكار عمومی در سوریه را برای اعلام پذیرش بندهای ششگانه طرح عنان آماده كند.

عنان پس از دیدار با 'ون جیابائو' نخست‌ وزیر چین در پكن گفت: پاسخ مثبتی از دولت سوریه دریافت كرده ‌ام و امیدواریم با این دولت برای اجرایی شدن آن كار كنیم.

پیشتر نیز'احمد فوزی' سخنگوی عنان تایید كرده بود كه دمشق طرح شش ماده‌ ای وی را پذیرفته است.

پیشنهاد عنان شامل آتش بس، امكان دسترسی نهادهای كمك ‌رسانی انسانی و گفت‌ و گوی سیاسی بین دمشق و مخالفان است.

مقدسی سخنگوی وزارت خارجه سوریه تصریح كرد: سوریه از كشورهاي دنیا مي خواهد تا به جاي آن كه بر این كشور فشار وارد كنند به آن كمك نمایند و دمشق از هرگونه طرحي كه هدف از آن كمك برای استحكام بخشیدن به ثبات و تحقق یافتن اصلاحات باشد، استقبال مي كند.

وي با تاكید بر این كه صندوق انتخابات فصل الخطاب همه طرف های در سوریه خواهد بود، افزود: طرف هاي مخالف دولت سوریه نیز باید بر سر میز مذاكره نشسته و با شفافیت تمام و بدون مطرح كردن مداخله خارجي در مورد سوریه جدید كه ما و شهروندان نیز خواستار آن هستیم و نه كشورهاي غربي، توافق كنند.

این مقام سوری در ارتباط با ارسال كمك های انسانی نیز گفت: ما با این كمك ها مخالفت نمي كنیم و مهم ترین مساله حفظ حاكمیت ملي سوریه است و از هرگونه كمك استقبال مي كنیم به شرطي كه این كمك ها از طریق سازمان هلال احمر سوریه و كمیته صلیب سرخ جهاني باشد.

خاورم**ا.ا**1436/1594





:: برچسب‌ها: دریاچه ,
:: بازدید از این مطلب : 331
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: