معاون رییس جمهوری ایران با معاون نخست وزیر چین دیدار كرد
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش ایرنا، در مذاكرات معاون رییس جمهوری ایران و معاون نخست وزیر چین كه صبح روز یكشنبه در منطقه 'بوائو' در استان 'های نن' در جنوب این كشور انجام گرفت، 'مهدی صفری' سفیر ایران در پكن نیز حضور داشت.

معاون رییس جمهوری ایران پس این دیدار در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا، مذاكرات با معاون نخست وزیر چین را بسیار مطلوب و مفید توصیف كرد.

وی با اشاره به اراده جدی ایران و چین برای توسعه روابط افزود: با توجه به روابط تاریخی و عزم رهبران دو كشور برای توسعه روابط در عرصه های مختلف، طرفین ابراز امید كردند حجم مبادلات تجاری دو كشور امسال از 50 میلیارد دلار عبور كند.

ارزش روابط تجاری ایران و چین در سال گذشته به 45 میلیارد دلار رسید.

دكتر محمدی زاده با تاكید براینكه ایران و چین در عرصه بین المللی مواضع مشتركی دارند، گفت : مواضع رسمی تهران و پكن در ارتباط با حمایت از حاكمیت و تمامیت ارضی كشورها ، حل و فصل مسالمت آمیز اختلاف ها ، اجتناب از به كارگیری زور و مخالفت جدی با یك جانبه گرایی و حمایت از جهان چند قطبی مورد تاكید مجدد قرار گرفت.

وی تصریح كرد: ما با طرف چینی روی مواضع مشتركی كه در حوزه بین الملل وجود دارد و تداوم رایزنی ها در این راستا بحث و تبادل نظر كردیم.

معاون رییس جمهوری ایران با اشاره به اینكه ظرفیت های جدید ایران در زمینه های مختلف از جمله حوزه های علمی ، فن آوری و انرژی برای طرف چینی تشریح شد، افزود: روابط ایران و چین در همه زمینه های در حال توسعه و رشد است و به رغم چالش های جهانی كه وجود دارد به صورت 'خردمندانه' و 'عاقلانه' مدیریت می شود.

وی تصریح كرد: در دیدار امروز، معاون نخست وزیر چین از سیاست های ایران در امور بین المللی حمایت كرد.

محمدی زاده همچنین از آقای 'لی كه چیان' معاون نخست وزیر چین برای سفر رسمی به جمهوری اسلامی ایران دعوت كرد كه مورد استقبال وی قرار گرفت.

معاون رییس جمهوری اسلامی ایران كه عصر دیروز وارد چین شد، ، قرار است فردا در اجلاس سالانه مجمع آسیایی بوائو شركت و سخنرانی كند.

آساق ** 275 **





:: برچسب‌ها: واشنگتن , استرالیا , د ,
:: بازدید از این مطلب : 338
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: