منابع سوری : ارتش ادوات خود را از برخی شهرها خارج می كند
نوشته شده توسط : lsdf

این منابع در اظهاراتی كه در شماره روز یكشنبه روزنامه 'الوطن' چاپ دمشق منتشر شد ، افزودند : ارتش در این ارتباط حاضر به پذیرش خطر برای هیچ یك از شهروندان سوری نیست كه هنوز در شهرهاي خود از وجود تروریسم مسلح رنج می برند.

این منابع تاكید كردند : ارتش ماموریت خود را در حفظ و حراست از شهروندان در سراسر خاك سوریه انجام مي دهد و به محض پایان ماموریت خود نظامیان را به پادگان ها باز می گرداند.

به نظر می رسد انتشار چنین اخباری با تلاش های ' كوفی عنان ' فرستاده مشترك سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب به سوریه در ارتباط با بحران مرتبط باشد.

پیشتر نیز 'احمد فوزی ' سخنگوی عنان تایید كرده بود كه دمشق طرح شش ماده‌ ای وی را پذیرفته است.

پیشنهاد عنان شامل آتش بس، امكان دسترسی نهادهای كمك ‌رسانی انسانی به شهرهای درگیر بحران و نیازمندان و نیز گفت‌ و گوهای سیاسی بین دمشق و مخالفان است.

عنان نیز پس از دیدار با ' ون جیابائو ' نخست‌ وزیر چین در پكن گفته بود: 'پاسخ مثبتی از دولت سوریه دریافت كرده ‌ام ، امیدواریم با این دولت برای اجرایی شدن آن كار كنیم.'

در همین ارتباط سخنگوی وزارت خارجه و مهاجرین سوریه هم جمعه شب تاكید كرد: موفقیت ماموریت عنان به شیوه های دیپلماتیك به نفع دمشق است.

' جهاد مقدسی ' افزود: ایجاد زمینه از سوی دمشق برای موفقیت ماموریت عنان از باب تقویت مواضع همپیمانان بین المللی سوریه است.

این مقام سوری تاكید كرد: نوع برخورد دمشق با ماموریت عنان نیز بر اساس حفظ حاكمیت ملی، عدم لطمه خوردن به ثبات و امنیت سوریه و در چارچوب طرح منطقی صورت می گیرد.

به نظر می رسد كه با توجه به این موضوع دمشق تلاش دارد تا افكار عمومی در سوریه را برای اعلام پذیرش بندهای ششگانه طرح كوفی عنان دبیركل سازمان سازمان ملل متحد آماده كند.

روزنامه الوطن امروز همچنین اعلام كرد كه بر خلاف اخبار منتشره از سوی برخی شبكه هاي ماهواره اي در ارتباط با ورود ارتش به مناطق

'الحمیدیه' و 'الخالدیه' در شهر حمص در مركز سوریه چنین اخباری كذب است.

منابع محلی نیز اعلام كردند كه ارتش سوریه مناطق مزبور را محاصره كرده اما هنوز وارد آن نشده است.

بر پایه این گزارش ، ساكنان منطقه الحمیدیه نیز از آن خارج شده و افراد مسلح برخی از ساختمان ها را بمب گذاری و منفجر كرده اند تا ارتش نتواند با ادوات نظامی وارد این منطقه شود.

اطلاعاتی نیز وجود دارد كه صدها فرد مسلح در مناطق الحمیدیه و خالدیه حضور یافته و برخی از آنان در مراكز مختلف از جمله كلیساها سنگر گرفته اند.

دو هفته پیش نیز شماری از آنان خود را تسلیم كرده بودند ولی همچنان شمار دیگری از افراد مسلح در این منطقه حضور دارند.

منابع محلی همچنین افزودند كه در همین حال ارتش عملیات پاكسازی در منطقه ' الوعر ' در حمص را با همكاری مردم انجام داده است.

نیروهای امنیتی نیز قلعه ' المضیق ' در شهر حماه را در 40 كیلومتری حمص كه در اختیار افراد مسلح بود ، پاكسازی كرده اند.

ارتش سوریه نیز به پاكسازی مناطق مختلف استان ادلب در شمال غرب سوریه از جمله معره النعمان ادامه می دهد.

خاورم**ا.ا**1436**2047**





:: برچسب‌ها: دریاچه ,
:: بازدید از این مطلب : 334
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: